Handelsbetingelser

 

Generelle opplysninger:

Onlinekids
Organisasjonsnummer: 911740044
IKKE RETURADRESSE:
c/o Nordic DC
Mail Boxes Etc.348
Pløens gate 4
0181 OSLO

Administrasjon: administration@onlinekids.com
Reklamasjon: kontakt@onlinekids.no
Kundeservice: kontakt@onlinekids.no

Telefonnummer: 2196 6294


Betaling

På Onlinekids kan det betales med: VISA, VISA Electron, JCB, Mastercard, Mastercard Debit, Viabill, Paypal

Det er gebyrfritt å benytte betalingskort hos Onlinekids.

Beløpet heves først fra ditt kort når varene sendes fra Onlinekids.
Det kan aldri trekkes et større beløp enn det du har godkjent ved kjøpet.

 


Levering

For å få varen levert, skal du betale frakt. Frakten avhenger av pakkens vekt og størrelse.

 

Nedenfor kan du se de forskjellige fraktmulighetene:


Leveringsformer:

  • 119  kr. for hjemlevering - Fri frakt ved 699  kr.
  • Levering av store varer med Godstransport: Prisen avhenger av varens art og hvor pakken sendes.


Levering skjer med UPS, Leman og PostNord. Leveringstiden er 1-3 dager. Vi leverer til hele Norge.

  

Hvis du angrer på kjøpet ditt (angrerett)

Du har 14 dagers angrerett når du handler på Onlinekids.no
Angreretten utløper 14 dager etter den dagen du:
 

  1. har mottatt varen din
  2. får den siste varen i fysisk besittelse, når det dreier seg om en avtale om flere forskjellige varer som er bestilt i en ordre og som leveres enkeltvis.
  3. får det siste partiet, eller den siste delen i fysisk besittelse, når det dreier seg om en avtale om levering av en vare som består av flere partier eller deler.


Du skal innen 14 dager fra mottak gi oss meddele om at du ønsker å benytte angrefristen. Meddelelsen skal gis til kontakt@onlinekids.no. I meddelelsen skal du gjøre oss tydelig oppmerksom på at du ønsker å utnytte angreretten.

Du kan ikke angre ved bare å nekte å motta varen, uten samtidig å gi oss tydelig beskjed om dette. 

NB: Uavhentede/ikke leverte pakker, eller feiladressering faktureres med 1x avgift på 349 kr. Såfremt det er snakk om Gods- og palleleveranser avregnes det fra 500–5000 kr. pr. pakke, avhengig av varens størrelse og mengde.

 

Retur
Du skal sende din ordre i retur til oss, uten unødig forsinkelse, og senest 14 dager etter at du har meddelt oss at du ønsker å angre på kjøpet ditt. Du skal dekke de direkte utgiftene i forbindelse med tilbakelevering av varen. Ved retur er du ansvarlig for at varen er pakket inn forsvarlig. Du bærer risikoen for varen fra tidspunktet for varens levering.



 

Varens stand når du sender den i retur
Du hefter for eventuelt forringelse av varens verdi, som skyldes annen håndtering enn det som er nødvendig for å fastslå varens art, egenskaper og den måten den fungerer på. 
Varen skal returneres i vesentlig lik eller samme stand som du har mottatt den i, og den skal være 100% salgbar igjen. 
Vær oppmerksom på at du skal være forsiktig når du monterer og/eller adskiller varene, da evt. skade på produktet kan bety en verdiforringelse av varen. Verdiforringelsen kan bety at du kun får en del, eller ikke noe av kjøpesummen tilbake. 

 

Rådgivning i henhold til returnering:
• Varen skal være 100% salgbar igjen
 

• Pass på originalemballasjen hvis du åpner den, og hold oversikt over hvordan varen ligger pakket ned, slik at du legge den ned igjen på samme måte.

• Unngå å klistre labels, klistremerker eller tape over skrift/trykk på emballasje og sendingens esker, da det kan forringe varens verdi.

• Unnlat å montere møbler, da det kan gi en betydelig verdiforringelse.
 

• Sørg for at din returforsendelse står til rådighet på en evt. hentedag. Eventuelle avgifter og gebyrer i forbindelse med forgjeves avhenting, vil bli pålagt deg som kunde.
 

• Vi har i de fleste tilfeller muligheten for å tilby en særskilt henting av gods og møbler til en nærmere avtalt pris. Prisen vil typisk være på ca. XX kr. I hvert tilfelle vil transportansvaret for forsendelsen være ditt, frem til den ankommer vårt lager. Derfor er det nødvendig å sikre korrekt pakking, samt at ovenstående anvisninger er fulgt.
 

• Det er mulig å levere varen direkte på vårt lager. Det er noe som skal avtales på forhånd, og da er det nødvendig å ha ordrebekreftelsen og/eller faktura med, for å kunne kvittere for mottakelse. Send en e-post om dette til kundeservice@onlinekids.no 

Onlinekids fraskriver seg ethvert ansvar og eventuel erstatningsplikt for forgjeves kjøring til vårt lager, uten at returforsendelsen er avtalt, eller at datoen er overholdt.
 


Tilbakebetaling av kjøpsbeløpet

Hvis du angrer på kjøpet ditt, får du naturligvis det beløpet du har innbetalt til oss tilbake. I tilfelle av en verdiforringelse, som du hefter for, trekkes denne fra kjøpsbeløpet.

Hvis du benytter din angrerett, refunderer vi alle betalinger mottatt fra deg, deriblant leveringsomkostninger (dog ikke ekstra omkostninger som følge av ditt eget valg av en annen leveringsform enn den billigste formen for standarlevering som vi tilbyr), uten unødig forsinkelse og under alle omstendigheter senest 14 dager fra den datoen hvor vi har mottatt meddelelsen om din beslutning om å angre på denne avtalen. Vi gjennomfører en slik tilbakebetaling med samme betalingsmiddel som du benyttet ved den opprinnelige transaksjonen, med mindre du uttrekkelig har innvilget noe annet.

Vi kan tilbakeholde tilbakebetalingen inntil vi har mottatt varen i retur, med mindre du innen da har fremlagt dokumentasjon for å ha returnert den.

Hvis du angrer kjøpet, skal du kontakte Onlinekids for å få utlevert adressen varen skal sendes til.

 


Hva skal jeg sende med tilbake?

Du skal vedlegge en kopi av ordrebekreftelsen. Ekspedisjonen går raskere hvis du også utfyller vårt formular/standard angrerettsformular eller vedlegger følgende;

NB! Vi mottar ikke pakker sendt i oppkrav eller sendt til pakkeshops eller lignende. Varen skal sendes til: 

Onlinekids

Greve Main 23

2670 Greve

Danmark

Att: [Sett inn ditt ordrenummer]

 


Hvis det er noe galt med varen (reklamasjonsrett)

Kjøpslovens regler vedr. mangler kan brukes ved varekjøp.

Når du handler hos Onlinekids.no, har du selvfølgelig 12 måneders reklamasjonsrett. Det betyr at du enten kan få varen reparert, byttet, pengene tilbake eller avslag i prisen, avhengig av den konkrete situasjonen.
Det er selvfølgelig et krav at reklamasjonen er berettiget og at mangelen ikke har oppstått som følge av feilaktig bruk av produktet, eller annen skadevoldende atferd.

 


Hvor raskt skal jeg reklamere?

Du skal reklamere innenfor «rimelig tid» etter at du har oppdaget mangelen ved varen. Hvis du reklamerer innenfor to måneder etter at mangelen er oppdaget, vil reklamasjonen alltid være rettidig.

 


Vi refunderer rimelige fraktomkostninger

Er reklamasjonen berettiget, refunderer vi naturligvis dine (rimelige) fraktomkostninger.


Varen skal sendes til:

Onlinekids

Greve Main 23

2670 Greve

Danmark

Att: [Sett inn ditt ordrenummer]

Vi trenger følgende informasjon når du sender varen til oss

Når du returnerer varen, bes du opplyse hva problemet er, så detaljert som mulig. Det er ikke et krav, men det letter vår saksbehandling og minimerer ekspedisjonen for reklamasjonen.

NB: Vi mottar ikke pakker sendt i oppkrav, til pakkeshops eller lignende.

Husk at varen alltid skal sendes tilbake i forsvarlig emballasje og husk å få en kvittering for forsendelsen, så vi kan tilbakebetale fraktomkostningene dine.


Hva vi gjør med dine personlige opplysninger (persondatapolitikk)

For at du skal kunne inngå avtale med oss på Onlinekids.no, har vi bruk for følgende opplysninger:

Navn
Adresse
Telefonnummer
E-post adresse


Vi foretar registreringen av dine personopplysninger med det formålet å kunne levere varen til deg.
Personopplysningene registreres hos Onlinekids og oppbevare i fem år, deretter slettes opplysningene.
Når det samles inn personopplysninger via vårt nettsted, sikrer vi at det alltid skjer med ditt utrykkelige samtykke, således at du er informert om nøyaktig hvilke opplysninger som samles inn og hvorfor.

Direktøren og den IT-ansvarlige for Onlinekids har adgang til de opplysningene som registreres om deg.
Den dataansvarlige hos Onlinekids er Nickolass Urup-Madsen.

Vi oppbevarer ikke kundeopplysninger i kryptert form.
Vi transmitterer ikke kundeopplysninger i kryptert form.

Opplysninger avgitt til Onlinekids videregis eller selges på ingen måte til tredjemann, og vi registrerer ingen personfølsomme opplysninger.

Som registrert hos Onlinekids har du alltid rett til å gjøre innsigelse mot registreringen. Du har også rett til innsikt i hvilke opplysninger som er registrert om deg.
Disse rettighetene har du etter Persondataloven og henvendelser i forbindelse med dette rettes til Onlinekids via e-post til administration@onlinekids.com.

 

Klagemuligheter

Hvis du vil klage på kjøpet ditt, skal du rette henvendelsen til kontakt@onlinekids.no. Hvis det ikke lykkes oss å finne en løsning, kan du sende en klage til relevante nevn på området, såfremt betingelsene rundt dette er oppfylt.


Online Dispute Resolution

Du har også mulighet for å klage til Online Dispute Resolution som du finner her: http://ec.europa.eu/consumers/odr/